~:* بگو سیب... *:~

برایت سیب‌آوردم نگاهش کردی و گفتی / که نقطه ضعف خود را کاش با شیطان نمی‌گفتیم

~:* بگو سیب... *:~

برایت سیب‌آوردم نگاهش کردی و گفتی / که نقطه ضعف خود را کاش با شیطان نمی‌گفتیم

~:* بگو سیب... *:~

برای من ماجرای مردی را نقل کردند که دوستش به زندان افتاده بود و او شب‌ها بر کف اتاق می‌خوابید تا از آسایشی لذت نبرد که دوستش از آن محروم شده باشد،...
چه کسی...؟!
چه کسی برای ما بر زمین خواهد خفت؟؟

آلبر کامو _ سقوط
------
قلْ یَا عِبَادِیَ الَّذِینَ أَسْرَفُوا عَلَىٰ أَنفُسِهِمْ لَاتَقْنَطُوا مِن رَّحْمَةِ اللَّهِ إِنَّ اللَّهَ یَغْفِرُ الذُّنُوبَ جَمِیعًا إِنَّهُ هُوَ الْغَفُورُ الرَّحِیمُ ...

دنبال کنندگان ۷ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
مطالب پیشین

۳ مطلب در فروردين ۱۳۹۵ ثبت شده است

45- دزیره

شنبه, ۱۴ فروردين ۱۳۹۵، ۰۳:۲۵ ب.ظ

تاریخ جهان از سرنوشت همه آدمها تشکیل شده است. تنها کسانی که حکم مرگ صادر می کنند، یا درست بلدند توپخانه را کجا کار بگذارند و چگونه شلیک کنند نیستند که تاریخ دنیا را رقم می زنند. به گمان من دیگران هم -منظورم این است که این آدم هایی که سر از بدنشان جدا شد، یا آن هایی که توپ به طرفشان نشانه گیری شده است، به طور کلی همه مردها و زنانی که زنده اند، امیدوارند و آخر سر هم می میرند، به نحوی تاریخ جهان را رقم می زنند.



پ.ن.1. رمان دزیره. بیوگرافی برناردین اوژنی دزیره کلاری، ملکه سوئد (و البته اولین عشق ناپلئون) نوشته آن ماری سلینکو. اگه طرفدار تاریخ، فرانسه، عشق و درگیری های احساسی یا زندگی های سبک قرن 18 و 19 با دامن های پفی و کلاه های بزرگ و توری هستین همه ی این آیتم هارو یک جا داره. 


پ.ن.2. کسانی که تاریخ نمیخوانند، محکوم به تکرار آن هستند...

پ.ن.2 و نصفی. برادرم و همه آشنایان ما از روبسپیر متنفر بودند. ولی هیچ کس حرف دلش را به زبان نمی آورد، چن با خطر مرگ روبرو می شد. می گویند روبسپیر همه اعضای دادگاه انقلاب را مأمور کرده بود در مورد رفتار کلیه کارمندان دولت به او گزارش بدهند. حتی گفته می شود زندگی هر همشهری غیر کارمند هم زیر نظر این مأموران است. او اظهار کرده است که همشهری مبرا از سرزنش کسی است که زندگی بی آلایش و ساده ای داشته باشد و از هرگونه تجملی بپرهیزد... حتی دیگر کسی حق ندارد در کوچه و خیابان برقصد، در حالی که تا کنون این تنها تفریح مردم در روزهای جشن بود که هیچ خرجی هم نداشت. 


پ.ن.3. فیلمش هم هست. البته که تصور کردن ناپلئون در هیبتی مث مارلون براندو خیلی خیلی لذت بخشه اما خب هیچ چیز جای کتاب رو نمیگیره.



۱ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۱۴ فروردين ۹۵ ، ۱۵:۲۵
خانوم سین

44- I wish I was four

چهارشنبه, ۱۱ فروردين ۱۳۹۵، ۰۹:۰۰ ب.ظ

There's so much of "place" in the world. There's less time because the time has to be spread extra thin over all the places, like butter. so all the persons say "Hurry up! Let's get going! Pick up the pace! Finish up now!". Ma was in a hurry to go "boing" up to Heaven, but she forgot me. Dumbo Ma! So the aliens threw her back down.



پ.ن. فیلم Room رو اگه ندیدین حتما امشب از حجم دانلود رایگان شبانه تون 700 مگ کنار بذارین و دانلودش کنین.


۰ نظر موافقین ۲ مخالفین ۰ ۱۱ فروردين ۹۵ ، ۲۱:۰۰
خانوم سین

43- سال نو... سال تو

پنجشنبه, ۵ فروردين ۱۳۹۵، ۰۱:۳۰ ق.ظ


میان عاشق و معشوق هیچ حائل نیست

تو خود حجاب خودی حافظ از میان برخیز...


پ.ن.1. سال نو مبارک برای همه مون. تو روزایی که پر بود از پیام تبریک های قلمبه سلمبه، در جواب تمام تبریکات سلامتی آرزو کردم و شادی... که تا وقتی تنت سالم نباشه و دلت شاد، نمیتونی از داشتن یا نداشتن ثروت و شغل و ماشین و خونه و سفر لذت ببری. 

پ.ن.2. میگن آرزوهاتون رو بنویسید... چون آرزوها وقتی مکتوب میشن تبدیل میشن به "هدف". پس قابل دسترس میشن... اهدافمون رو لیست کردیم. قرار نیس امسال کوهی جابجا شه، یا قانونی عوض شه، یا گام بزرگی برداشته شه. تغییرات کوچیک هستن اما امیدوارم تأثیرگذار باشه.

پ.ن.3. فال حافظ اول سال هم خیلی خوب همراهی کرد. 

پ.ن.4. اینکه هر روز دوباره ساعت تکرار میشه، اینکه فصل ها تکرار میشن... همیشه آدم رو گول میزنن که انگار داره رو یک مسیر دایره حرکت میکنه. که اگه امروز ساعت 8 صبح روز 2 فروردین فلان کار رو انجام نداد، یک 8 صبح روز 2 فروردین دیگه، 365 روز بعد، در انتظارش هست. کاش یه جورایی میشد "خطی" بودن مسیر رو باور کرد. نه گردش دور یک مسیر دایره ای شکل رو. اینطوری خیلی داستان عوض میشد. 

پ.ن.5. خدا با ما نشسته چای با غنچه گل محمدی مینوشه... تو فنجون های گل گلی، رو یک تراس رو به باغ گیلاس.

پ.ن.6. نمیدونم استیج رو دیدین یا نه، اما قطعه "خواب و خیال" با صدای حامد نیک پی و شعر هوشنگ ابتهاج رو فراموش نکنین. 

۱ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۰۵ فروردين ۹۵ ، ۰۱:۳۰
خانوم سین